ZARZĄDZENIE NR 46.2024 WÓJTA GMINY LUBASZ
z dnia 28 marca 2024 r.
w sprawie : ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych dla organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie finansowanych z budżetu gminy Lubasz w 2024 r.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 ze zm.) oraz art. 11 ust. 2, art. 13 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2023 r., poz. 571) i uchwały nr LX/460/2023 Rady Gminy Lubasz z dnia 5 grudnia 2023 r. w sprawie przyjęcia rocznego Programu współpracy Gminy Lubasz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2024 rok wójt gminy zarządza, co następuje:
§ 1. ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych w 2024 z zakresu:
1. turystyki i krajoznawstwa;
2. nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;
§ 2. 1. Zlecanie zadania publicznego odbywa się w formie wsparcia realizacji zadań wraz z udzieleniem dotacji na ich dofinansowanie.
2. Dofinansowanie nie może przekroczyć 90% kosztów realizacji zadania.
§ 3. Treść ogłoszenia o przeprowadzeniu otwartego konkursu ofert stanowią załączniki do niniejszej uchwały:
1) załącznik nr 1 dla działań z zakresu turystyki i krajoznawstwa;
2) załącznik nr 2 dla działań z nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania;
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się insp. ds. promocji i pozyskiwania środków Urzędu Gminy w Lubaszu.
§ 5. Zarządzenie podlega ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Lubaszu.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt Gminy Lubasz Marcn Filoda
Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na realizację w formie wspierania zadań publicznych Gminy Lubasz w zakresie turystyki i krajoznawstwa w 2024 roku
Wójt Gminy Lubasz działając na podstawie art. 5 ust. 4, pkt 2, art. 11, ust. 1, pkt 1 i ust. 2, art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2023 r., poz. 571) i uchwały nr LX/460/2023 Rady Gminy Lubasz z dnia 5 grudnia 2023 r. w sprawie przyjęcia rocznego Programu współpracy Gminy Lubasz z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2024 rok” ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych w 2024 z zakresu turystyki i krajoznawstwa.
I. Rodzaj zadania / zakres współpracy: Realizacja programów w obszarze turystyki i krajoznawstwa
1) Celem zadania jest popularyzacja turystyki i krajoznawstwa poprzez stworzenie mieszkańcom gminy Lubasz możliwości udziału w przedsięwzięciach krajoznawczo - turystycznych na terenie gminy Lubasz i okolic.
2) Oczekiwane (obligatoryjne) rezultaty zadania: zorganizowanie min. jednego przedsięwzięcia turystyczno - krajoznawczego dla mieszkańców gminy Lubasz o w popularyzujących krajoznawstwo i turystykę oraz działania edukacyjne w tym zakresie.
3) Sposób monitorowania zadania np.: informacja o organizacji wydarzenia (plakat, informacja w mediach, ulotka, zaproszenie itp.), program imprezy turystycznej, zdjęcia z wydarzenia.
Przedstawione rezultaty są obligatoryjne i powinny być uwzględnione w składanej ofercie, dodatkowo organizacja może przedstawić własne rezultaty zadania.
II. Łączna wysokość przeznaczonych środków na realizację zadania wynosi 4 000,00 zł.
III. Zasady przyznawania dotacji
1. O dotację mogą ubiegać się podmioty spełniające wymogi określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie działające na terenie Gminy Lubasz.
2. Zadanie zlecane jest w formie wsparcia. Wysokość udzielonej dotacji z budżetu gminy nie może przekroczyć 90% całkowitych kosztów zadania.
3. Wkład oferenta może pochodzić z:
1) wkładu własnego finansowego
2) wkładu własnego osobowego
3) świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania
4. Wkład oferenta nie może być mniejszy niż 10% całkowitych kosztów zadania
5. Wkład rzeczowy nie może być wykazywany w ofercie.
6. W ramach zadania oferent może pobierać świadczenia pieniężne od odbiorców zadania. Dopuszcza się pobieranie świadczeń pieniężnych od odbiorców zadania publicznego pod warunkiem, że oferent realizujący zadanie publiczne prowadzi działalność odpłatną pożytku publicznego, z której przychód przeznacza na działalność statutową.
7. Dotację na realizację zadania otrzyma podmiot, którego oferta zostanie wybrana w postępowaniu konkursowym i z którym zawarta zostanie umowa.
8. Podmiot realizujący zadanie zobowiązany jest do rozliczenia otrzymanej dotacji po wykonaniu zadania.
IV. Termin i warunki realizacji zadania:1. Gmina Lubasz wspiera realizację zadania publicznego w okresie od dnia podpisania umowy o wsparcie zadania do dnia 13 grudnia 2024 r.
2. Zadanie powinno być zrealizowane zgodnie ze złożona ofertą i podpisaną umową przy zastosowaniu i przestrzeganiu następujących zasad:
1) z oferty zajęć lub innych przedsięwzięć zgłoszonych do konkursu będą mogli korzystać wyłącznie mieszkańcy gminy Lubasz,
2) zajęcia dla odbiorców oferty powinny być realizowane w miejscach łatwo dostępnych, w tym dostosowanych do specyfiki grupy docelowej,
3) zadanie określone w ofercie winno być realizowane z należytą starannością, zgodnie z warunkami określonymi w ofercie oraz umowie.
4) koszty administracyjne nie mogą przekroczyć więcej niż 10% łącznej kwoty dotacji przekazanej przez gminę Lubasz na wsparcie realizacji zadania,
5) dofinansowaniu z dotacji podlegają wyłącznie koszty określone w ofercie i zawartej umowie,
6) dotacja nie będzie udzielana na:
a) zakup gruntów
b) działalność gospodarczą
c) działalność polityczną
d) pokrycie zobowiązań powstałych przed datą zawarcia umowy
e) realizację inwestycji, z wyłączeniem inwestycji związanych z bezpośrednią realizacją zadań publicznych, na które dotacja została przyznana
7) w trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane zmiany w zakresie sposobu i terminu realizacji zadania. Zmiany wymagają zgłoszenia w formie pisemnej i uzyskania zgody wójta gminy Lubasz. Zgłoszone zmiany nie mogą zmieniać istoty zadania publicznego. Oferent zobligowany jest do przedstawienia zaktualizowanego zakresu działań/harmonogramu po uzyskaniu zgody na wprowadzenie zmian. Zmiany wymagają aneksu do umowy.
8) zadanie uznaje się za zrealizowane jeżeli osiągnięty zostanie poziom 100% rezultatów.
9) w trakcie realizacji zadania mogą być dokonywane przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów zadania oraz pomiędzy działaniami. Zmiany powyżej 30% wymagają uprzedniej zgody wójta gminy Lubasz. Zgody wymaga również utworzenie nowej pozycji budżetowej w ramach kwoty dotacji. Oferent zobligowany jest przedstawić zaktualizowany budżet oferty po uzyskaniu zgody na wprowadzenie zmian. Zmiany powyższe wymagają aneksu do umowy.
10) przesunięcia o których mowa w pkt 9 są możliwe pod warunkiem zachowania % udziału środków własnych oraz % podziału na koszty administracyjne realizowanego zadania.
11) nie jest wymagane przedstawienie w ofercie w punkcie III ppkt. 3 opisu komplementarności z innymi działaniami podejmowanymi przez organizacje lub inne podmioty.
12) podmioty, które otrzymają dotację na realizację zadania są zobowiązane zamieszczać w sposób czytelny informację, iż realizowany projekt jest dofinansowany z budżetu gminy Lubasz. Informacja wraz z herbem i nazwą gminy powinna być zawarta w wydawanych w ramach zadania publikacjach, materiałach promocyjnych, informacyjnych poprzez media w tym na stronie internetowej zleceniobiorcy, jak również stosownie do charakteru zadania, poprzez widoczną w miejscu jego realizacji tablicę/baner/ roll-up lub przez ustną informację kierowaną do odbiorców w następującym brzemieniu: „Zadanie (nazwa zadania) zostało/jest zrealizowane/realizowane dzięki dofinansowaniu z budżetu gminy Lubasz.
13) herb gminy dostępny jest na stronie www.lubasz.pl;
14) administratorem danych osobowych w związku z wykonywaniem zadania publicznego, realizowanego na podstawie niniejszego konkursu ofert jest oferent;
15) oferent zobowiązany jest stosować RODO oraz ustawę z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych przy przetwarzaniu danych osobowych, gromadzonych zarówno w wersji papierowej jak i elektronicznej, w ramach realizacji zadania publicznego, realizowanego na podstawie niniejszego konkursu ofert;
16) W przypadku organizacji imprezy lub innego wydarzenia o podobnym charakterze należy zapewnić bezpieczeństwo zarówno uczestnikom jaki i publiczności podczas realizacji zadania.
14) Zadanie określone w ofercie winno być realizowane z należytą starannością, zgodnie z warunkami określonymi w ofercie oraz umowie.
15) Podczas realizacji zadania publicznego Zleceniobiorca kieruje się zasadą równości, w szczególności dba o równe traktowanie wszystkich uczestników zadania publicznego oraz zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2022 r., poz. 2240)
16) Środki finansowe w ramach realizacji zadania publicznego mogą być przeznaczone na
pokrycie wydatków związanych z zapewnianiem dostępności przy realizacji zleconych zadań publicznych.
17) Zadania publiczne powinny być zaprojektowane i realizowane przez oferentów w taki sposób, aby nie wykluczały z uczestnictwa w nich osób ze szczególnymi potrzebami. Zapewnianie dostępności przez Zleceniobiorcę oznacza obowiązek osiągnięcia stanu faktycznego, w którym osoba ze szczególnymi potrzebami jako odbiorca zadania publicznego, może w nim uczestniczyć na zasadzie równości z innymi osobami. W ramach realizacji zadań publicznych dopuszcza się umieszczanie w kosztach realizacji działań w Kalkulacji przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego kosztów związanych z zapewnianiem dostępności.
18) W umowie o wsparcie realizacji zadania publicznego Zleceniodawca określi warunki służące zapewnieniu przez Zleceniobiorcę dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie realizacji zadań publicznych, z uwzględnieniem minimalnych wymagań, o których mowa w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, o ile jest to możliwe, z uwzględnieniem uniwersalnego projektowania. Dostępność definiowana jest jako dostępność architektoniczna, cyfrowa, informacyjno-komunikacyjna.
19) Przy wykonywaniu zadania publicznego Zleceniobiorca zobowiązany będzie, zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, do zapewnienia dostępności w zakresie minimalnym, w ramach realizowanego zadania publicznego (stosownie do formy i metod realizacji zadania publicznego):
a) w obszarze dostępności architektonicznej,
b) w obszarze dostępności cyfrowej,
c) w obszarze dostępności informacyjno-komunikacyjnej:
20) Zgodnie z art. 7 ust 1 ustawy z dnia 19 lipca 2009 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, w indywidualnym przypadku, jeżeli oferent nie jest w stanie, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami w zakresie, o którym mowa w art. 6 pkt 1 i 3 (minimalne wymagania w zakresie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej), Oferent ten jest obowiązany zapewnić takiej osobie dostęp alternatywny.
21) Informacje o projektowanym poziomie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w ramach zadania w obszarze architektonicznym, cyfrowym, komunikacyjno - informacyjnym lub przewidywanych formach dostępu alternatywnego oferent powinien zawrzeć w sekcji VI oferty – inne działania mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty.
22) Ewentualne bariery w poszczególnych obszarach dostępności i przeszkody w ich usunięciu powinny zostać szczegółowo opisane i uzasadnione wraz z określoną szczegółowo ścieżką postępowania w przypadku dostępu alternatywnego.
23) W sytuacji występowania barier architektonicznych i braku możliwości ich usunięcia w lokalu zaplanowanym do realizacji zadania Zleceniobiorca zobowiązany jest szczegółowo uzasadnić sytuację w ofercie. W takiej sytuacji Zleceniobiorca powinien dokładnie opisać sposób zapewnienia możliwości korzystania z zadania
osobom ze szczególnymi potrzebami (np. poprzez zmianę organizacji realizacji zadania, wsparcie innej osoby, wykorzystanie rozwiązań technologicznych).
24) Oferent realizując zadanie zobowiązany jest do stosowania przepisów prawa, w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.) oraz wydanych na jego podstawie krajowych przepisach z zakresu ochrony danych osobowych w tym ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1781) oraz ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U z 2023 r. poz.1270 ze zm.).
V. Termin składania ofert
1. Oferta.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest złożenie oferty przygotowanej zgodnie ze wzorem oferty określonej w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057) i złożona w formie pisemnej.
Przez prawidłowo wypełnioną ofertę rozumie się wypełnienie:
᠆ druku oferty w sposób czytelny,
᠆ wszystkich punktów zawartych w druku oferty – w przypadku, gdy punkt zawarty w druku oferty nie dotyczy oferenta, należy wpisać „nie dotyczy”; niewypełnienie któregokolwiek z punktów będzie równoznaczne z wpisaniem treści „nie dotyczy”.
Oferta powinna być podpisana przez osoby upoważnione do składania oświadczeń w imieniu podmiotu składającego. Oferta złożona przez podmiot zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS) powinna być podpisana przez wszystkie osoby upoważnione do zawierania umów zgodnie z ww. dokumentem (Dział 2 – Organ uprawniony do reprezentacji podmiotu – Sposób reprezentacji podmiotu).
2. Oferta winna być złożona w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem: „Otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego w 2024 r. z zakresu turystyki i krajoznawstwa”
Uwaga!
Dokumenty w wersji papierowej przyjmowane będą od dnia ukazania się niniejszego ogłoszenia do dnia 29 kwietnia 2024 r. w godzinach pracy Urzędu, tj. pn. 8.00 – 17.00, wt.-czw. 7.30 – 15.30, pt. 7.30-14.30. Decydować będzie data wpływu dokumentu w wersji papierowej do Urzędu Gminy w Lubaszu (nie decyduje data stempla pocztowego). Nie będą przyjmowane oferty przesłane faksem.
3. Do oferty należy dołączyć następujące załączniki:
1) kopię aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub wyciąg z ewidencji lub inny dokument potwierdzający status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących (nie dotyczy podmiotów zarejestrowanych w KRS);
2) pełnomocnictwo do działania w imieniu organizacji (do składania w imieniu organizacji woli w zakresie nabywania praw i zaciągania zobowiązań finansowych oraz dysponowania środkami przeznaczonymi na realizację zadania w tym rozliczania uzyskanej dotacji) – w przypadku gdy ofertę podpisały inne osoby niż umocowane do reprezentacji zgodnie z rejestrem;
3) oświadczenie o niedziałaniu w celu osiągnięcia zysku;
4) wyciąg ze statutu zawierający cele statutowe i sposób ich realizacji
Wszystkie kopie złożonych dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem na każdej stronie, wraz z datą potwierdzenia i czytelnym podpisem osoby do tego upoważnionej.
VI. Tryb i kryteria stosowane przy dokonaniu wyboru ofert oraz termin ich wyboru
1. Oferty zostaną rozpatrzone w terminie do 21 dni od dnia upływu terminu do składania ofert.
2. Oferty niespełniające warunków formalnych podlegają odrzuceniu.
3. Oferty powinny być podpisane przez osoby uprawnione zgodnie ze statutem. Za prawidłowe zostaną uznane podpisy z pieczątką imienną, a w przypadku braku pieczątki – z czytelnym podpisem lub wydrukiem imienia i nazwiska, opatrzonym podpisem, umożliwiającym weryfikację osób podpisujących potwierdzenie złożenia oferty.
4. Do konkursu mogą być składane oferty, w których terminy realizacji zadań są zgodne z określonymi w części I ogłoszenia o konkursie.
5. Oferta nie podlega opiniowaniu i zostaje odrzucona z powodu następujących braków formalnych:
1) złożenie po terminie;
2) niewypełnienie wszystkich punktów formularza oferty;
3) złożenie w sposób niezgodny z wymaganiami szczegółowymi zawartymi w częściach III i IV.
4) złożenie przez podmiot nieuprawniony;
5) złożenie przez oferenta, który nie prowadzi działalności statutowej w dziedzinie objętej konkursem;
6) złożenie oferty na zadanie, które nie jest realizowane na rzecz gminy Lubasz lub jego mieszkańców;
7) wnioskowana przez oferenta kwota dofinansowania nie spełnia kryterium określonego w ogłoszeniu konkursowym;
8) wysokość wkładu oferenta nie spełnia kryterium określonego w ogłoszeniu konkursowym;
9) brak wszystkich załączników
6. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
7. Przekazanie środków na realizację zadania nastąpi na podstawie umowy zawartej pomiędzy Gminą Lubasz a podmiotem, którego oferta została wybrana w wyniku postępowania konkursowego.
8. W wyniku postępowania konkursowego może zostać wybrana więcej niż jedna oferta
9. Wysokość środków finansowych przydzielonych na dane zadanie może zostać podzielona pomiędzy kilku oferentów
10. Oferty spełniające wymogi formalne opiniowane będą przez Komisję Konkursową
11. Przy rozpatrywaniu ofert na realizację z poszczególnych zadań będą brane pod uwagę następujące kryteria:
1) Zawartość merytoryczna projektu 0-40 pkt
2) Budżet projektu 0-30 pkt
3) Korzyści dla mieszkańców gminy 0-20 pkt
4) Doświadczenie i zaplecze (kadra) oferenta, niezbędne do realizacji zadania oraz gwarancje prawidłowego wykorzystania i rozliczania dotacji 0 -10 pkt
13. Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania w konkursie wynosi 100 punktów Komisja ma prawo odrzucić oferty które nie uzyskały minimum 51 punktów możliwych do uzyskania w konkursie.
14. Komisja Konkursowa może zaproponować zmniejszenie kwoty dotacji i zakres realizacji zadania w stosunku do złożonej oferty. Zmiana zakresu realizacji zadania nie może naruszyć istoty zadania przedstawionego w ofercie. Przed podpisaniem umowy zmiana ta wymaga zaktualizowania kosztorysu i harmonogramu realizacji zadania przez oferenta. Oferent ma prawo wycofać swoją ofertę.
15. Oceny formalnej i merytorycznej ofert dokona Komisja Konkursowa powołana zarządzeniem Wójta Gminy Lubasz.
16. Komisja Konkursowa opiniuje wszystkie oferty i tworzy propozycje ofert, na które zaproponuje udzielenie dotacji.
17. Komisja przedkłada wójtowi gminy Lubasz do zatwierdzenia propozycje ofert, na które zaproponuje udzielenie dotacji.
18. Ostateczna decyzję o przyznaniu i wysokości dotacji podejmuje wójt gminy Lubasz. Od decyzji wójta w sprawie wyboru oferty i udzielenia dotacji nie można się odwołać.
19. O wynikach konkursu wójt gminy poinformuje pisemnie poprzez umieszczenie informacji na stronie internetowej gminy www.lubasz.pl, Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.lubasz.pl i tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy w Lubaszu.
20. Konkurs ofert zostaje unieważniony jeżeli:
a) nie złożono żadnej oferty;
b) żadna ze złożonych ofert nie spełniała wymogów zawartych w ogłoszeniu.
VII. Informacje dodatkowe
Informacje dotyczące otwartego konkursu ofert można uzyskać osobiście w Urzędzie Gminy w Lubaszu ul. Bolesława Chrobrego 37(pokój 201) lub telefonicznie: 67 255 60 12. Informacje dotyczące konkursu dostępne są również w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.lubasz.pl, na stronie internetowej gminy www.lubasz.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy.
VIII. Informacja dotycząca zadań tego samego rodzaju zrealizowanych w roku ogłoszenia konkursu i w roku poprzednim.
W 2023 r. na realizację zadań publicznych z zakresu turystyki i krajoznawstwa przekazano z budżetu gminy środki finansowe w wysokości 4 600,00 zł.
IX. Przetwarzanie danych osobowych
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych - dalej Rozporządzenie) informujemy, iż:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Lubasz reprezentowana przez Wójta Gminy Lubasz ul. Bolesława Chrobrego 37, 64-720 Lubasz
2. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adres siedziby Administratora. Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Pani Joanna Mrowicka, e-mail: kontakt@smart-standards.com
3. Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie Art. 6 ust. 1 lit c) w celu wypełniania obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, którym jest przeprowadzenie otwartego konkursu ofert na wspieranie realizacji zadań gminy Lubasz.
4. Dane osobowe będą udostępniane wyłącznie w uzasadnionych przypadkach i na podstawie odpowiednich przepisów prawa odbiorcom biorącym udział w realizacji celów wymienionych w punkcie 3.
5. Dane osobowe przechowywane będą przez okres wynikający z przepisów o archiwizacji.
6. Posiadają Państwo prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych oraz prawo do przenoszenia danych.
7. Przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w przypadku, gdy przetwarzanie danych narusza przepisy Rozporządzenia.
8. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub umownym, a w szczególnych przypadkach ich podanie może być warunkiem zawarcia umowy.
Wójt Gminy Lubasz Marcn Filoda