Informacja o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad raportem o stanie gminy za 2024 rok
Informacja o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad raportem o stanie gminy za 2024 rok.
1. Zgodnie z przepisami prawa wójt gminy przedstawia raport o stanie gminy, stanowiący podsumowanie pracy wójta w roku poprzednim.
2. Debata nad raportem zaplanowana jest na 27 maja 2025r. o godz.15:30 podczas sesji, która odbędzie się w sali sesyjnej Urzędu Gminy w Lubaszu ul. B. Chrobrego 37.
3. Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym zgłoszenia mieszkańców składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana jest sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy.
W debacie nad raportem mogą wziąć udział mieszkańcy Gminy Lubasz. Osoby, które chciałyby zabrać głos podczas debaty muszą wcześniej złożyć w urzędzie gminy pisemne zgłoszenie poparte podpisami przynajmniej 20 osób. Zgłoszenia będą przyjmowane do
26 maja 2025 r. w Urzędzie Gminy w Lubaszu,(I piętro, pok. nr 102) w godzinach pracy urzędu.
4. Mieszkańcy będą dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania zgłoszenia przez przewodniczącego rady. W debacie może wziąć udział maksymalnie 15 osób.
Podstawa prawna: z art. 28aa ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024r. poz.1465 ze zm.).